TV, Internet og Telefoni

TV, internet og telefoni

Foreningen har aftaler med nedenstående virksomheder, som har adgang til det interne netværk i bygningen. Man er naturligvis velkommen til at engere med andre virksomheder, som fx leverer internet trådløst eller telefoni og tv via internettet.

Alle henvendelser om oprettelse, fejl, forstyrrelser og lignende rettes til pågældende virksomheder.

TV og radio: YouSee

Telefon 70 70 40 40 (man-tors kl. 8:00-17:30 og fredag kl. 8:00-16:30)
Husk at oplyse anlægsnr. 6021843, da vi har en foreningsaftale, der giver rabat på grundpakken.

Pr. 11/9 2017 er priserne:
Grundpakke 101,96 kr.
Mellempakke 398,57 kr.
Fuldpakke 525,76 kr.

Hertil et gebyr afhængigt af betalingsmetode.

Fastnet-telefon: Dansk Kabel TV

Bestilles via danskkabeltv.dk eller tlf 69 12 12 12 (man-tors 08.00-16.00, fre 09.00-16.30).

Internet: Fiberby

Se Fiberby.dk. Oprettelse af abonnement sker via tilmeld.fiberby.dk – bemærk at denne side kan tilgås via stik i væggen inden abonnement er oprettet.

Vedr. WiFi

En spørgeskemaundersøgelse i marts 2020 afslørede at mange beboere har problemer med deres wifi. Dette skyldes at der er for mange trådløse netværk, som populært sagt råber i munden på hinanden. Der er ingen nemme løsninger, men du kan forbedre signalet i din lejlighed ved at følge disse anbefalinger:

  1. Kør så vidt muligt kablet internet. Jo mere signal der kan flyttes over i kabler, jo mindre er der i luften til at genere de trådløse signaler. NB: Bemærk at det er muligt at købe en adapter til ChromeCast, så den kan forbindes til kabel i stedet for wifi. Søg efter ‘Chromecast adapter’.
  2. De fleste routere sender både på 2,4Ghz og 5 Ghz. Benyt om muligt wifi på 5Ghz – det giver generelt bedre forbindelse, da mange andre produkter laver støj på 2.4Ghz. Bemærk at Sonos højttalere o.l. også benytter 2.4Ghz til signaloverførsel.
  3. Stil din trådløse router så der er færrest muligt forhindringer for signalet. Under sengen er en dårlig placering – synligt oven på en reol er en god placering.
  4. Eksperimentér eventuelt med forskellige placeringer af routeren.

Se også brevet der blev sendt ud til deltagende beboere.

Er der problemer med internettet foretages fejlfinding som flg:

  1. Tjek Fiberby.dk for kendte afbrydelser.
  2. Tjek om dine naboer også har mistet forbindelsen, fx via opslag i beboergruppen på Facebook.

Er der flere beboere der mangler signal: Kontakt Fiberby.

Er det kun dig der mangler signal:

  1. Genstart din router samt evt mobil eller computer.
  2. Tjek for problemer med router/kabler: Forbind din computer direkte til stikket i væggen med et kabel og tjek om der er forbindelse. Er der signal her, er det dit eget udstyr der er problemer med. Er der ikke signal med ét kabel, så prøv med et andet.
  3. Kontakt Fiberbys kundeservice – de kan overvåge deres udstyr centralt, og fortælle om de leverer signal fra kælderen.
  4. Er der signal fra Fiberby, men ikke noget i dit stik i væggen, er det foreningens eget netværk der er problemet – kontakt vicevært.